• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Райн Анна Сергеевна

+7495-772-95-90 (доб. 27447)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Аналитик Осовский Александр Алексеевич

+7 495 772 95 90 (доб.27446)
+7 968 418 78 86

Статья
The upside-down world of value capture. Do companies in technology sector follow the principles of profitable growth?

V. S. Vinogradova.

The Journal of the New Economic Association. 2024. Vol. 62. No. 1. P. 171-195.

Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

PhD seminar in Finance пройдет в рамках Апрельской конференции

На 15-й апрельской конференции зародилась традиция проведения аспирантского семинара по финансам. 
Мы выслушали пожелания участников и гостей, приняли к сведению и снова сделали семинар. О том, каким он будет - читайте ниже.

В рамках 16-й апрельской конференции PhD семинар состоится уже во второй раз. В этом году семинар пройдет при поддержке Международной лаборатории количественных финансов и ее руководителя - Юрия Михайловича Кабанова.

Семинар состоится 10 апреля 2015 года по адресу: Москва, ул. Мясницкая, 20. ауд. 224
Начало в 10.00 

Как это было в том году

Семинар откроет почетный доклад профессора из университета Болоньи Элеттра Альярди 

Ambiguity and Corporate Finance

Abstract
Corporate finance theory has recently started considering common personality traits of managers, behavioural biases, investors’ sentiment in modeling the complex decision-making processes in corporations. For example, excessive optimism and overconfidence have been described as frequently observed managers’ behaviours, since the survey evidence by Graham and Harvey (2001). Decision-makers who tend to be overconfident about their abilities overestimate those abilities. Those who are overconfident about their knowledge (i.e., overconfidence in the sense of “miscalibration”, see Hackbarth, 2009) tend to establish excessively narrow confidence intervals. Other examples of biases concern unrealistic optimism, involving overestimating the probabilities of favourable events and underestimating the probabilities of unfavorable events, and “mental accounting” (Thaler, 1980), due to which decision-makers set reference points for the accounts that determine gains and losses (leading eventually to “disposition effects”, Shefrin and Statman, 1985). Extrapolation biases or confirmation biases lead people, in the former case, tooverreact and develop unwarranted forecasts that recent changes will continue into the future, or, in the latter case, to overweight information confirming their prior views (Shefrin, 2009, page 12).This is to say that there may be “mistakes” that managers make because of cognitive imperfections and emotional influences, which add up to other behavioural errors by investors, too. As a result, “judgements may be based on feelings rather than underlying fundamentals” (Shefrin, 2009). These errors can create a wedge between fundamental values and market prices and may determine important implications for the practice of corporate finance.Such distortions seem to be further amplified when financial markets are abnormally uncertain. In times of economic turbulence and haunting fear, like that brought on by the recent recession and the financial catastrophe that erupted in August 2007, new forms of uncertainty become truly relevant in financial strategies. In particular, ignorance and ambiguity attitudes influence the valuation processes by the managers and the investors. A recurrent issue concerns the omission of incalculable risk and the impact of investors’ sentiment and ambiguity issues on managers’ “cognitive assessment” (Kahneman and Tversky, 1979) of option values and investment/financing opportunities. Under uncertainty, decision-makers are not sure about the likelihood of the states of nature and their valuation of option payoffs are subject to vagueness, behavioural biases and partial ignorance. This brings ambiguity and ambiguity attitudes into play.

Среди прочих участников PhD семинара этого года -  аспиранты из разных уголков мира: из Италии, Индии, Украины, Германии и России. Они предложат вниманию слушателей свои доклады на самые разные финансовые темы. 

 Скачать программу семианра (DOCX, 17 Кб)