• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7 495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Администратор Галянина Олеся Владимировна

+7 495-772-95-90 (доб. 27447)

Мероприятия
25 сентября – 3 декабря
Прием научных работ - до 15 октября 
23 октября – 28 декабря
8 ноября – 31 декабря
Отклики принимаются до 31.12.2024  
6 декабря – 7 декабря
Темы докладов - до 15 ноября Аннотации докладов - 25 ноября 
Статья
The upside-down world of value capture. Do companies in technology sector follow the principles of profitable growth?

V. S. Vinogradova.

The Journal of the New Economic Association. 2024. Vol. 62. No. 1. P. 171-195.

Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

Научный семинар «Эмпирические исследования корпоративных финансов»

Мероприятие завершено

Приглашаем Вас на очередное заседание постоянного научного семинара «Эмпирические исследования корпоративных финансов» Школы финансов факультета экономических наук. Заседание состоится в понедельник 22 января 2018 г. в 16:00 по адресу ул. Шаболовка, 26, НИУ ВШЭ, ауд. 3211.

Язык семинара: русский, английский

В рамках семинара предлагается обсудить два доклада:

Theme 1. With or Without CU: A Comparative Study of Efficiency of European and Russian Corporate Universities

Speakers: Petr ParshakovElena Shakina

Annotation: In this study, the authors address the issue of efficiency of corporate universities. An efficiency is defined in relative terms: as having relatively better performance in comparison to other companies. Different indicators of performance were employed in order to analyze short-term and long-term efficiency. The authors analyze if corporate and traditional universities are substitutes or complements. A comparative analysis of European companies and emerging Russian companies is performed in order to understand if there are country differences in the efficiency of corporate universities. To avoid potential omitted variable bias fixed effect within estimator is employed. This estimator enables controlling for a firm-specific time-constant effect which conditions company’s performance and is responsible for other individual traits. The rest of the characteristics are controlled with a proxy, which are traditional for corporate finance studies. There are contradictory results for the efficiency of a corporate university; for the European companies, a corporate university brings positive effect for the short-term performance, nevertheless, as we have found that it destructs value in long-term. A company with a corporate university has 70% less market value added (MVA) than an average company. There is a negative short-term synergy while the long-term synergy is positive. The results for the Russian sample are very consistent: corporate universities have negative or neutral effect on the performance.

Theme 2: Anchoring Effect in Mergers and Acquisitions:  Evidence from an Emerging Market

Speakers: Anastasia Stepanova, Vladislav Savelyev, Malika Shaikhutdinova

Annotation: The article examines the presence of reference price effect in mergers and acquisitions in Russia that can act as a distortion in investor’s perception of the influence the deals have over the company. In this study we use the Russian market as a laboratory for the investigation of behavioral effects in a relatively inefficient market. We find a relationship between the acquirer’s announcement period return and the proximity of its pre-announcement share price to the 52-week high level. Thus the 52-week high price serves as a salient anchor even though it is economically irrelevant for valuation purposes. This effect appears to be stronger for deals associated with higher levels of uncertainty. The findings confirm the presence of anchoring bias in evaluating the effect of a merger or acquisition announcement by Russian investors. We demonstrate significant anchoring effect even for the deals with a blockholding (10%+) and a controlling stake (of more than 25%) in an emerging market with a highly concentrated ownership.

При необходимости заказа пропуска в здание НИУ ВШЭ, просьба до 16:00 19 января направить заявку на e-mail: df@hse.ru указав в теме сообщения «заказ пропуска на НИС 22 января» и сообщив свою фамилию, имя, отчество и название организации.