• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Райн Анна Сергеевна

+7495-772-95-90 (доб. 27447)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Аналитик Осовский Александр Алексеевич

+7 495 772 95 90 (доб.27446)
+7 968 418 78 86

Статья
The upside-down world of value capture. Do companies in technology sector follow the principles of profitable growth?

V. S. Vinogradova.

The Journal of the New Economic Association. 2024. Vol. 62. No. 1. P. 171-195.

Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

НИС «Эмпирические исследования корпоративных финансов»

Мероприятие завершено
23 ноября 2021 (вторник) в 15:00 онлайн  состоится исследовательский семинар «Эмпирические исследования корпоративных финансов».

В рамках семинара предлагается обсудить 2 доклада:


1.ТЕМА: «Создание стоимости в стратегических сделках роста: эмпирический анализ основных драйверов»

«Value Сreation in Strategic Acquisitions for Growth: Empirical Analysis of Value Drivers»

 

ДОКЛАДЧИК: Виноградова В.С., ст. преподаватель Школы финансов

 

ABSTRACT:  The project is concerned with the profitable external growth and proposes an empirical model outlining the major determinants of its success. The results of the analysis of a unique sample of strategic growth acquisitions completed in the fifth and sixth merger waves suggest that the success of a transaction is determined not only by the external factors but also by the pre-event fundamental performance of participating companies.  The new findings of the study state that strategic acquisitions created more value for acquiring companies if they were completed internationally and involved an acquisition of a middle-sized company. Moreover, the acquisition of targets in the less related industries led to a stronger performance of the acquirers, especially in the international settings. Among the endogenous variables that have a strong impact on the abnormal returns of acquirers are their pre-event M/B ratio and capital investment and the pre-event profitability and growth rates of targets. The results of the study outline the key performance measures in strategic deals and encourage executives to follow a sustainable, value-creating approach in the corporate growth.

 

2.ТЕМА:  «Характеристики генеральных директоров и результаты деятельности компаний в сфере розничной торговли в Западной Европе»
«CEOs Characteristics and Company Performance in Retail Industry in Western Europe»

 

ДОКЛАДЧИК: Ованесова Ю.С., кандидат эк. наук, ст. преподаватель Школы финансов

 

АННОТАЦИЯ:  В современном мире всё больше внимания при оценке эффективности компании уделяется характеристикам руководителей и сотрудников. Появляется достаточно большое количество исследований, позволяющих оценить влияние руководящего персонала на развитие компании. Согласно теории жизненного цикла, компания, развиваясь, проходит через разные этапы своего развития и эти этапы предъявляют разные требования к качествам руководителей. Немаловажным является и отраслевая принадлежность компании, так как и это накладывает отпечаток на требования к руководителю. Данное исследование посвящено рассмотрению профессиональных характеристик генеральных директоров компаний сектора ритейл Западной Европы. Выборка составляет 121 публичную компанию. В работе рассматриваются такие характеристики руководителей, как срок пребывания в должности, одновременное занимание нескольких должностей, опыт работы в отрасли, образование, наличие позиций руководителя в других компаниях, внутренний или внешний сотрудник, основатель компании. Для наиболее точного измерения эффективности были рассмотрены следующие показатели: рыночный Ln(Market Capt/Market Capt-1) и бухгалтерский ROA.

 

ABSTRACT:  In the modern world, more attention is paid to the characteristics of top managers and employees when evaluating the effectiveness of a company. There is a large number of studies that allow us to assess the influence of management on the growth of a company. According to the organizational life cycle theory, the company, growing, goes through different stages of its development and these stages impose different requirements on the qualities of top managers. The industry affiliation of the company is also important, since this also leaves an imprint on the requirements for the CEO. This study is devoted to the analysis of the professional characteristics of CEOs  in the retail sector of Western Europe. The sample consists of 121 public companies. The paper examines such characteristics of CEOs as tenure, simultaneous holding of several positions, work experience in the industry, education, the presence of executive positions in other companies, an internal or external employee, the founder of the company. For the most accurate measurement of efficiency, the following indicators were considered: market Ln(Market Capt/Market Capt-1) and accounting ROA.

 

Ссылка: https://us02web.zoom.us/j/87856185836?pwd=UU1Jb1F5T210OWdyNTR3TGFnRThOdz09