• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

119049 Москва, Шаболовка 26,

офис 4415а

Телефоны:

+7 (495) 916-8816 (по общим вопросам),
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам ДПО),
+7 (495) 772-95-90 *26146

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам),
finance@hse.ru (по вопросам ДПО)

 

Ивашковская Ирина Васильевна —
руководитель Школы финансов, ординарный профессор НИУ ВШЭ,
доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

 

Лукашова Ольга Александровна
Менеджер

 

Мечель Валерия Викторовна —
Администратор

 

Сгибнева Мария Викторовна
Аналитик

 

Юшкин Алексей Александрович
Администратор

 

Подписка на рассылку

Журнал "Корпоративные финансы"

 

Спасибо, Вышка!

Статья
The Impact of IFRS Adoption on Earnings Management in Russia

T.N. Malofeeva.

European Research Studies Journal. 2018. No. Volume XXI, Issue 2. P. 147-164.

Глава в книге
Political leadership as a form of expression of public expectations

Galanov V. A., Galanova A.

In bk.: Leadership for the Future Sustainable Development of Business and Education. 2017 Prague Institute for Qualification Enhancement (PRIZK) and International Research Centre (IRC) “Scientific Cooperation” International Conference. Switzerland: Springer International Publishing, 2018. P. 169-178.

НИС Департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы"

Мероприятие завершено

7 декабря, в рамках научного семинара департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы", с презентацией исследования выступят приглашенные профессора из университета Мангейма (Германия) . 
 
Место и время проведения: 16:00-18:10, Шаболовка, 26, ауд. 3211

Докладчики:

1) Проф. Стефан Рюнци (Stefan Ruenzi)  http://intfin.bwl.uni-mannheim.de/en/home/  

Тема: Advertising, Attention, and Financial Markets

Аннотация:

·        Earlier papers (e.g. Lou, 2014, RFS) argue that firms can use advertising to inflate short term stock prices

·        Using a comprehensive dataset on high-frequency advertising expenditures we examine the impact of advertising on financial markets

·        A necessary condition for advertising to have an impact on markets is that it creates investor attention

·        Using Wikipedia page counts we find that advertising does create attention

·        However, this leads to only a very small impact on trading activity

·        There is NO impact whatsoever on prices.

·        We also show that earlier findings are plagued by endogeneity and reverse causality



2) Проф. Александра Ниссн-Рюнци (Alexandra Niessen-Ruenzi) http://niessen.bwl.uni-mannheim.de/en/home/ 

Тема:
 Gender Bias in the Mutual Fund Industry:

Аннотация:

·        We observe a low fraction of female mutual fund managers in the U.S. mutual fund industry and try to explain this phenomenon.

·        We do not find any performance differences that could justify the low fraction of women in the industry

·        However, we do find that female managed funds generate lower inflows of about 10 percentage points.

·        A lab experiment supports this finding

·        We conclude that gender bias affects investment decisions and leads to a lower fraction of female fund managers.

 

Приглашаются преподаватели, аспиранты и студенты второго курса магистерской программы «Стратегические финансы фирмы» .