• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7 495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Администратор Галянина Олеся Владимировна

+7 495-772-95-90 (доб. 27447)

Мероприятия
25 сентября – 3 декабря
Прием научных работ - до 15 октября 
23 октября – 28 декабря
8 ноября – 31 декабря
Отклики принимаются до 31.12.2024  
6 декабря – 7 декабря
Темы докладов - до 15 ноября Аннотации докладов - 25 ноября 
Статья
The upside-down world of value capture. Do companies in technology sector follow the principles of profitable growth?

V. S. Vinogradova.

The Journal of the New Economic Association. 2024. Vol. 62. No. 1. P. 171-195.

Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

НИС Департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы"

Мероприятие завершено

7 декабря, в рамках научного семинара департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы", с презентацией исследования выступят приглашенные профессора из университета Мангейма (Германия) . 
 
Место и время проведения: 16:00-18:10, Шаболовка, 26, ауд. 3211

Докладчики:

1) Проф. Стефан Рюнци (Stefan Ruenzi)  http://intfin.bwl.uni-mannheim.de/en/home/  

Тема: Advertising, Attention, and Financial Markets

Аннотация:

·        Earlier papers (e.g. Lou, 2014, RFS) argue that firms can use advertising to inflate short term stock prices

·        Using a comprehensive dataset on high-frequency advertising expenditures we examine the impact of advertising on financial markets

·        A necessary condition for advertising to have an impact on markets is that it creates investor attention

·        Using Wikipedia page counts we find that advertising does create attention

·        However, this leads to only a very small impact on trading activity

·        There is NO impact whatsoever on prices.

·        We also show that earlier findings are plagued by endogeneity and reverse causality



2) Проф. Александра Ниссн-Рюнци (Alexandra Niessen-Ruenzi) http://niessen.bwl.uni-mannheim.de/en/home/ 

Тема:
 Gender Bias in the Mutual Fund Industry:

Аннотация:

·        We observe a low fraction of female mutual fund managers in the U.S. mutual fund industry and try to explain this phenomenon.

·        We do not find any performance differences that could justify the low fraction of women in the industry

·        However, we do find that female managed funds generate lower inflows of about 10 percentage points.

·        A lab experiment supports this finding

·        We conclude that gender bias affects investment decisions and leads to a lower fraction of female fund managers.

 

Приглашаются преподаватели, аспиранты и студенты второго курса магистерской программы «Стратегические финансы фирмы» .