• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

119049 Москва, Шаболовка 26,

офис 4415а

Телефоны:

+7 (495) 916-8816 (по общим вопросам),
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам ДПО),
+7 (495) 772-95-90 *26146

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам),
finance@hse.ru (по вопросам ДПО)

 

Ивашковская Ирина Васильевна —
руководитель Школы финансов, ординарный профессор НИУ ВШЭ,
доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

 

Лукашова Ольга Александровна
Менеджер

 

Мечель Валерия Викторовна —
Администратор

 

Юшкин Алексей Александрович
Администратор

 

 

Подписка на рассылку

 

Журнал "Корпоративные финансы"

 

Спасибо, Вышка!

Статья
Stock market volatility and the factor of time
В печати

Galanova A., Galanov V. A., Shishkin A.

Economics and Sociology. 2018.

Глава в книге
Political leadership as a form of expression of public expectations
В печати

Galanov V. A., Galanova A.

In bk.: I International Conference "Social, economic and academic leadership for sustainable development of business and education in the future", 12th-15th of September 2017, Prague (Czech Republic). Proceeding in Business and Economics. Springer Publishing Company, 2018.

Препринт
A Bank Run in a Classroom: Do Smart Depositors Withdraw on Time?

Semenova M.

Financial Economics. WP BRP. National Research Uniiversity Higher School of Economics, 2018. No. 64/FE/2018.

НИС Департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы"

Мероприятие завершено

7 декабря, в рамках научного семинара департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы", с презентацией исследования выступят приглашенные профессора из университета Мангейма (Германия) . 
 
Место и время проведения: 16:00-18:10, Шаболовка, 26, ауд. 3211

Докладчики:

1) Проф. Стефан Рюнци (Stefan Ruenzi)  http://intfin.bwl.uni-mannheim.de/en/home/  

Тема: Advertising, Attention, and Financial Markets

Аннотация:

·        Earlier papers (e.g. Lou, 2014, RFS) argue that firms can use advertising to inflate short term stock prices

·        Using a comprehensive dataset on high-frequency advertising expenditures we examine the impact of advertising on financial markets

·        A necessary condition for advertising to have an impact on markets is that it creates investor attention

·        Using Wikipedia page counts we find that advertising does create attention

·        However, this leads to only a very small impact on trading activity

·        There is NO impact whatsoever on prices.

·        We also show that earlier findings are plagued by endogeneity and reverse causality



2) Проф. Александра Ниссн-Рюнци (Alexandra Niessen-Ruenzi) http://niessen.bwl.uni-mannheim.de/en/home/ 

Тема:
 Gender Bias in the Mutual Fund Industry:

Аннотация:

·        We observe a low fraction of female mutual fund managers in the U.S. mutual fund industry and try to explain this phenomenon.

·        We do not find any performance differences that could justify the low fraction of women in the industry

·        However, we do find that female managed funds generate lower inflows of about 10 percentage points.

·        A lab experiment supports this finding

·        We conclude that gender bias affects investment decisions and leads to a lower fraction of female fund managers.

 

Приглашаются преподаватели, аспиранты и студенты второго курса магистерской программы «Стратегические финансы фирмы» .