• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Райн Анна Сергеевна

+7495-772-95-90 (доб. 27447)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Аналитик Осовский Александр Алексеевич

+7 495 772 95 90 (доб.27446)
+7 968 418 78 86

Статья
The upside-down world of value capture. Do companies in technology sector follow the principles of profitable growth?

V. S. Vinogradova.

The Journal of the New Economic Association. 2024. Vol. 62. No. 1. P. 171-195.

Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

Лекция по Corporate Sustainabilty

Мероприятие завершено

В рамках НИС "Экономика и финансы фирмы" (4 курс, рук. - Кокорева М.С.)  
18 сентября 16:40 -19:30 состоится лекция Introduction to Corporate Sustainability, которую проведет Амелия Брандт (Amelia Brandt), консультант по вопросам устойчивого развития и корпоративной социальной ответственности (США). Для студентов НИС посещение лекции обязательно. Дополнительно приглашаются бакалавры  4 курса - особенно те, кто в будущем может претендовать на сертификат АССА .

Аннотация лекции: Visiting speaker will provide an introduction in English to the topic of corporate sustainability with a focus on corporate, environmental and social context. Corporate sustainability strategy will be introduced, as will real-world examples of how companies manage and communicate corporate sustainability.

Адрес: Шаболовка 26, аудитория 2308
18 сентября, 16:40 -19:30

Регистрация обязательна для всех в связи с ограничением размера аудитории по ссылке https://goo.gl/forms/qdJDFwQDkQ7U4smP2

Лекция Амелии Брандт* продолжает серию мероприятий в рамках совместной программы Corporate Sustainability Leadership Education Program Школы финансов факультета экономических наук и Американского Совета по международным исследованиям и научным обменам (IREX).

*Ms. Amelia Brandt (In-person seminar lead)

Amelia Brandt is a CSR/sustainability strategy and communications consultant with nearly ten years of experience helping companies and nonprofits bring environmental and social issues to the forefront. She specializes in reporting, corporate communications, social media and nonprofit marketing. Most recently, she’s contributed to sustainability reports for a major coffee company and conducted sustainability strategy work for large multinationals. Amelia spent five years at a CSR communications agency, working with a variety of national and multinational companies. She left the agency to spend six months as a full-time volunteer communications manager a Ghana-based nonprofit empowering female artisans by selling handmade, fair trade products. She also spent the 2006-2007 academic year as a primary school English teacher in eastern France. Amelia holds a master’s degree in global marketing communications.